« ј   ќ Ќ ”   – ј ѓ Ќ »

ѕро плануванн¤ ≥ забудову територ≥й

( ¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади (¬¬–), 2000, N 31, ст.250 )

÷ей «акон встановлюЇ правов≥ та орган≥зац≥йн≥ основи плануванн¤, забудови та ≥ншого використанн¤ територ≥й ≥ спр¤мований на забезпеченн¤ сталого розвитку населених пункт≥в.

 

–озд≥л I. «ј√јЋ№Ќ≤ ѕќЋќ∆≈ЌЌя

—татт¤ 1. ¬изначенн¤ терм≥н≥в

” цьому «акон≥ наведен≥ нижче терм≥ни вживаютьс¤ в такому значенн≥:

—татт¤ 4. ‘≥нансуванн¤ роб≥т з плануванн¤ територ≥й

‘≥нансуванн¤ роб≥т з плануванн¤ територ≥й на загальнодержавному р≥вн≥, розробленн¤ експериментальноњ м≥стобуд≥вноњ документац≥њ дл¤ населених пункт≥в та ≥нших територ≥й ”крањни, розробленн¤ нормативних документ≥в з питань плануванн¤ ≥ забудови територ≥й, проведенн¤ найважлив≥ших науково-досл≥дних роб≥т зд≥йснюютьс¤ за рахунок кошт≥в ƒержавного бюджету ”крањни.

‘≥нансуванн¤ роб≥т з плануванн¤ територ≥њ јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, областей, район≥в, населених пункт≥в та ≥нших частин њх територ≥њ може зд≥йснюватис¤ за рахунок кошт≥в республ≥канського бюджету јвтономноњ –еспубл≥ки  рим або в≥дпов≥дних м≥сцевих бюджет≥в ≥ передбачатис¤ в них окремим р¤дком.

‘≥нансуванн¤ роб≥т з плануванн¤ окремих земельних д≥л¤нок, на ¤ких ф≥зичн≥ чи юридичн≥ особи мають нам≥р зд≥йснити нове буд≥вництво, реконструкц≥ю, реставрац≥ю, кап≥тальний ремонт об'Їкт≥в м≥стобудуванн¤ або впор¤дкуванн¤ територ≥й, зд≥йснюЇтьс¤, ¤к правило, за рахунок кошт≥в цих ос≥б.

‘≥нансуванн¤ роб≥т з плануванн¤ територ≥й, окремих земельних д≥л¤нок може зд≥йснюватис¤ за рахунок ≥нших джерел, не заборонених законом.

—татт¤ 14. ѕлан червоних л≥н≥й

ѕланом червоних л≥н≥й в≥дпов≥дно до генерального плану населеного пункту, детального плану, даних ƒержавного земельного кадастру, м≥стобуд≥вного кадастру населеного пункту визначаЇтьс¤ розташуванн¤ червоних л≥н≥й.

ѕлан червоних л≥н≥й Ї складовою частиною генерального плану населеного пункту (детального плану територ≥њ) або може бути окремою м≥стобуд≥вною документац≥Їю.

¬≥дпов≥дно до план≥в червоних л≥н≥й с≥льськ≥, селищн≥, м≥ськ≥ ради та њх виконавч≥ органи в межах повноважень, визначених законом, а також  ињвська та —евастопольська м≥ськ≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ у раз≥ делегуванн¤ њм таких повноважень:

—татт¤ 15. ѕроект забудови територ≥њ

ѕроект забудови територ≥њ визначаЇ:

” раз≥ необх≥дност≥ у склад≥ проекту забудови територ≥њ може розробл¤тис¤ проект розпод≥лу територ≥њ.

ѕроект забудови територ≥њ погоджуЇтьс¤ ≥ затверджуЇтьс¤ ¤к проектна документац≥¤ в пор¤дку, визначеному законодавством.

—татт¤ 16. ѕроект розпод≥лу територ≥њ

ѕроект розпод≥лу територ≥њ - це м≥стобуд≥вна документац≥¤, ¤ка розробл¤Їтьс¤ дл¤ м≥крорайону (кварталу) чи його частини з метою розмежуванн¤ земельних д≥л¤нок.

ѕроектом розпод≥лу територ≥њ визначаютьс¤ площ≥ та меж≥:

–≥шенн¤ про розробленн¤ та затвердженн¤ проект≥в розпод≥лу територ≥њ приймаютьс¤ в≥дпов≥дними радами.

ѕроект розпод≥лу територ≥њ Ї основою дл¤ визначенн¤ меж земельних д≥л¤нок на територ≥¤х ≥снуючоњ забудови дл¤ розташуванн¤ будинк≥в ≥ споруд, розробленн¤ в≥дпов≥дноњ землевпор¤дноњ документац≥њ та оформленн¤ в установленому законодавством пор¤дку правовстановлюючих документ≥в власникам, сп≥ввласникам, орендар¤м, а також встановленн¤ меж земельноњ д≥л¤нки в натур≥.

ѕлощ≥ окремих земельних д≥л¤нок та територ≥й при розробленн≥ проекту розпод≥лу територ≥њ визначаютьс¤ з урахуванн¤м державних буд≥вельних норм ≥ детального плану територ≥њ (проекту забудови територ≥њ).

ѕор¤док розробленн¤ проект≥в розпод≥лу територ≥њ встановлюЇтьс¤ спец≥ально уповноваженим центральним органом виконавчоњ влади з питань м≥стобудуванн¤ та арх≥тектури.

—татт¤ 18. ¬рахуванн¤ громадських ≥ приватних ≥нтерес≥в п≥д час плануванн¤ ≥ забудови територ≥й на м≥сцевому р≥вн≥

ѕри зд≥йсненн≥ плануванн¤ ≥ забудови територ≥й на м≥сцевому р≥вн≥ врахуванн¤ громадських ≥нтерес≥в пол¤гаЇ у визначенн≥ потреби територ≥альноњ громади в територ≥¤х, необх≥дних дл¤ розташуванн¤, утриманн¤ об'Їкт≥в житлово-комунального господарства, соц≥альноњ, ≥нженерно-транспортноњ ≥нфраструктури, вир≥шенн¤ ≥нших завдань забезпеченн¤ сталого розвитку населеного пункту.

ѕри зд≥йсненн≥ плануванн¤ ≥ забудови територ≥й на м≥сцевому р≥вн≥ врахуванн¤ приватних ≥нтерес≥в пол¤гаЇ у забезпеченн≥ ф≥зичним та юридичним особам р≥вних можливостей набутт¤ у власн≥сть або у користуванн¤ земельних д≥л¤нок, захисту майнових прав, а також безпечного функц≥онуванн¤ об'Їкт≥в нерухомост≥.

ƒл¤ врахуванн¤ громадських ≥ приватних ≥нтерес≥в виконавч≥ органи с≥льських, селищних, м≥ських рад,  ињвська та —евастопольська м≥ськ≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ в межах повноважень, визначених законом:

прот¤гом двох тижн≥в п≥сл¤ прийн¤тт¤ р≥шенн¤ про розробленн¤ в≥дпов≥дноњ м≥стобуд≥вноњ документац≥њ, м≥сцевих правил забудови пов≥домл¤ють через засоби масовоњ ≥нформац≥њ про початок њх розробленн¤, а також про форми, м≥сце ≥ строк поданн¤ ф≥зичними та юридичними особами пропозиц≥й щодо ц≥Їњ документац≥њ;

прот¤гом м≥с¤ц¤ п≥сл¤ завершенн¤ розробленн¤ в≥дпов≥дноњ м≥стобуд≥вноњ документац≥њ, м≥сцевих правил забудови пов≥домл¤ють через засоби масовоњ ≥нформац≥њ про м≥сце њх розгл¤ду, форми, м≥сце ≥ строк поданн¤ пропозиц≥й (зауважень), пор¤док њх обговоренн¤;

оприлюднюють через засоби масовоњ ≥нформац≥њ р≥шенн¤ про затвердженн¤ м≥стобуд≥вноњ документац≥њ, м≥сцевих правил забудови та зм≥н до них, а також дають роз'¤сненн¤ про њх зм≥ст;

≥нформують про правов≥, економ≥чн≥ та еколог≥чн≥ насл≥дки плануванн¤ територ≥њ, а також про пор¤док врахуванн¤ законних ≥нтерес≥в та вимог власник≥в або користувач≥в земельних д≥л¤нок, буд≥вель ≥ споруд, що оточують м≥сце буд≥вництва.

ƒл¤ врахуванн¤ громадських ≥ приватних ≥нтерес≥в виконавч≥ органи с≥льських, селищних, м≥ських рад,  ињвська та —евастопольська м≥ськ≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ в межах своњх повноважень на основ≥ м≥стобуд≥вноњ документац≥њ встановлюють режим забудови та ≥ншого використанн¤ земель, визначених дл¤ м≥стобуд≥вних потреб, а також зд≥йснюють контроль за забудовою населених пункт≥в.

—татт¤ 19. –ежим забудови та ≥ншого використанн¤ земель, визначених дл¤ м≥стобуд≥вних потреб

Ќа територ≥њ населеного пункту в≥дпов≥дною радою встановлюЇтьс¤ режим забудови та ≥ншого використанн¤ земель, визначених дл¤ м≥стобуд≥вних потреб.

–ежим забудови та ≥ншого використанн¤ земель, визначених дл¤ м≥стобуд≥вних потреб, встановлюЇтьс¤ у генеральних планах населених пункт≥в або м≥сцевих правилах забудови.

–ежим забудови та ≥ншого використанн¤ земель, визначених дл¤ м≥стобуд≥вних потреб, враховуЇтьс¤ при розробленн≥ землевпор¤дноњ документац≥њ.

–ежим забудови та ≥ншого використанн¤ земель, визначених дл¤ м≥стобуд≥вних потреб за межами населених пункт≥в, встановлюЇтьс¤ в≥дпов≥дними радами.

”згодженн¤ питань щодо забудови та ≥ншого використанн¤ земель, визначених дл¤ м≥стобуд≥вних потреб, в ¤ких за≥нтересован≥ сум≥жн≥ територ≥альн≥ громади, зд≥йснюЇтьс¤ на п≥дстав≥ угод, в≥дображаЇтьс¤ у схемах плануванн¤ зазначених територ≥й та генеральних планах населених пункт≥в.

¬становленн¤ режиму забудови та ≥ншого використанн¤ земель, визначених дл¤ м≥стобуд≥вних потреб, не т¤гне за собою припиненн¤ права власност≥ або права користуванн¤ земельними д≥л¤нками, зм≥ни адм≥н≥стративно-територ≥альних меж до часу вилученн¤ (викупу), наданн¤ цих д≥л¤нок дл¤ зд≥йсненн¤ запланованоњ м≥стобуд≥вноњ д≥¤льност≥ у встановленому законодавством пор¤дку.

 

–озд≥л IV.

–≈√”Ћё¬јЌЌя ѕЋјЌ”¬јЌЌя, «јЅ”ƒќ¬» “ј ≤ЌЎќ√ќ ¬» ќ–»—“јЌЌя “≈–»“ќ–≤…

—татт¤ 20. Ќормативне регулюванн¤ плануванн¤, забудови та ≥ншого використанн¤ територ≥й

Ќормативне регулюванн¤ плануванн¤, забудови та ≥ншого використанн¤ територ≥й пол¤гаЇ у прийн¤тт≥ нормативно-правових акт≥в, зокрема державних буд≥вельних норм, в≥домчих нормативних документ≥в, рег≥ональних ≥ м≥сцевих правил забудови.

ƒержавн≥ буд≥вельн≥ норми щодо плануванн¤ ≥ забудови та ≥ншого використанн¤ територ≥й розробл¤Ї та затверджуЇ спец≥ально уповноважений центральний орган виконавчоњ влади з питань м≥стобудуванн¤ та арх≥тектури за погодженн¤м з ≥ншими центральними органами виконавчоњ влади з питань, ¤к≥ належать до њх повноважень.

Ќормативно-правов≥ акти ≥нших центральних орган≥в виконавчоњ влади щодо плануванн¤, забудови та ≥ншого використанн¤ територ≥й, що видаютьс¤ в межах њх компетенц≥њ, затверджуютьс¤ цими органами п≥сл¤ погодженн¤ ≥з спец≥ально уповноваженим центральним органом виконавчоњ влади з питань м≥стобудуванн¤ та арх≥тектури ≥ реЇструютьс¤ в установленому законодавством пор¤дку.

ƒержавн≥ буд≥вельн≥ норми та ≥нш≥ нормативно-правов≥ акти з питань плануванн¤ ≥ забудови територ≥й Ї обов'¤зковими дл¤ суб'Їкт≥в м≥стобудуванн¤.

—татт¤ 21. –ег≥ональн≥ правила забудови

–ег≥ональн≥ правила забудови розробл¤ютьс¤ в установленому пор¤дку на основ≥ типових рег≥ональних правил забудови, затверджених спец≥ально уповноваженим центральним органом виконавчоњ влади з питань арх≥тектури та м≥стобудуванн¤.

¬ерховна –ада јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, в≥дпов≥дн≥ обласн≥ ради затверджують рег≥ональн≥ правила забудови п≥сл¤ погодженн¤ њх ≥з спец≥ально уповноваженим центральним органом виконавчоњ влади з питань арх≥тектури та м≥стобудуванн¤.

«атверджен≥ рег≥ональн≥ правила забудови п≥дл¤гають оприлюдненню через засоби масовоњ ≥нформац≥њ.

–ег≥ональн≥ правила забудови Ї обов'¤зковими дл¤ суб'Їкт≥в м≥стобудуванн¤ на територ≥њ в≥дпов≥дного рег≥ону (кр≥м м≥ст обласного значенн¤, республ≥канського значенн¤ јвтономноњ –еспубл≥ки  рим у раз≥ затвердженн¤ в≥дпов≥дними радами м≥сцевих правил забудови, а також м≥ст  иЇва та —евастопол¤).

—татт¤ 22. ћ≥сцев≥ правила забудови

ћ≥сцев≥ правила забудови розробл¤ютьс¤ дл¤ м≥ст  иЇва та —евастопол¤, м≥ст обласного значенн¤, республ≥канського значенн¤ јвтономноњ –еспубл≥ки  рим.

ƒл¤ с≥л, селищ, м≥ст районного значенн¤ в≥дпов≥дн≥ ради можуть розробл¤ти м≥сцев≥ правила забудови.

ћ≥сцев≥ правила забудови затверджуютьс¤ в≥дпов≥дними радами.

ћ≥сцев≥ правила забудови повинн≥ узгоджуватис¤ з рег≥ональними правилами забудови.

ћ≥сцев≥ правила забудови складаютьс¤ ≥з текстовоњ частини та граф≥чноњ частини - плану зонуванн¤.

” текстов≥й частин≥ м≥сцевих правил забудови визначаЇтьс¤ перел≥к переважних ≥ допустимих вид≥в забудови та ≥ншого використанн¤ земельних д≥л¤нок у межах окремих зон.

ƒл¤ кожноњ окремоњ зони зг≥дно з державними буд≥вельними нормами встановлюютьс¤ Їдин≥ умови ≥ обмеженн¤ забудови та ≥ншого використанн¤ земельних д≥л¤нок:

Ќа план≥ зонуванн¤ встановлюЇтьс¤ под≥л територ≥њ населеного пункту на зони з допустимими та переважними видами використанн¤ земельних д≥л¤нок.

Ќа план≥ зонуванн¤ не допускаЇтьс¤ в≥дображенн¤ елемент≥в, ¤к≥ можуть перешкоджати в≥льному доступу до цього плану.

ѕлан зонуванн¤ та перел≥к переважних ≥ допустимих вид≥в забудови та ≥ншого використанн¤ земельних д≥л¤нок розробл¤ютьс¤ дл¤ вс≥Їњ територ≥њ населеного пункту або окремоњ його частини.

ѕри розробленн≥ землевпор¤дноњ документац≥њ враховуютьс¤ Їдин≥ умови ≥ обмеженн¤ забудови та ≥ншого використанн¤ земельних д≥л¤нок, визначен≥ м≥сцевими правилами забудови.

ћ≥сцевими правилами забудови встановлюЇтьс¤ пор¤док вир≥шенн¤ питань розташуванн¤, наданн¤ дозволу на буд≥вництво об'Їкт≥в м≥стобудуванн¤, наданн¤ дозволу на виконанн¤ буд≥вельних роб≥т, прийн¤тт¤ цих об'Їкт≥в в експлуатац≥ю, а також пор¤док зд≥йсненн¤ контролю за м≥стобуд≥вною д≥¤льн≥стю.

—татт¤ 23. «абудова територ≥й

«абудова територ≥й передбачаЇ зд≥йсненн¤ нового буд≥вництва, реконструкц≥њ, реставрац≥њ, кап≥тального ремонту, впор¤дкуванн¤ об'Їкт≥в м≥стобудуванн¤, розширенн¤ та техн≥чного переоснащенн¤ п≥дприЇмств (дал≥ - буд≥вництво). Ѕуд≥вництво об'Їкт≥в м≥стобудуванн¤ зд≥йснюЇтьс¤ зг≥дно з законодавством, державними стандартами, нормами та правилами, рег≥ональними ≥ м≥сцевими правилами забудови, м≥стобуд≥вною та проектною документац≥Їю.

Ѕуд≥вництво зд≥йснюЇтьс¤ суб'Їктами плануванн¤ та пол¤гаЇ в орган≥зац≥њ комплексноњ забудови територ≥њ або розташуванн≥ та буд≥вництв≥ окремих будинк≥в ≥ споруд.

«несенн¤ ≥снуючих будинк≥в ≥ споруд, зелених насаджень, а також в≥дшкодуванн¤ збитк≥в власникам (користувачам) будинк≥в ≥ споруд, земельних д≥л¤нок зд≥йснюютьс¤ у встановленому законом пор¤дку.

ѕлануванн¤ земельних д≥л¤нок, пов'¤зане ≥з зм≥ною њх ц≥льового призначенн¤, зд≥йснюЇтьс¤ власниками або користувачами цих д≥л¤нок у встановленому законодавством пор¤дку.

ѕлануванн¤ окремоњ земельноњ д≥л¤нки, буд≥вництво на н≥й будинк≥в ≥ споруд власниками або користувачами зд≥йснюЇтьс¤ з урахуванн¤м ≥нтерес≥в ≥нших власник≥в або користувач≥в земельних д≥л¤нок, будинк≥в ≥ споруд.

—татт¤ 24. ƒозв≥л на буд≥вництво об'Їкт≥в м≥стобудуванн¤

‘≥зичн≥ та юридичн≥ особи, ¤к≥ мають нам≥р зд≥йснити буд≥вництво об'Їкт≥в м≥стобудуванн¤ на земельних д≥л¤нках, що належать њм на прав≥ власност≥ чи користуванн¤, зобов'¤зан≥ отримати в≥д виконавчих орган≥в в≥дпов≥дних рад,  ињвськоњ та —евастопольськоњ м≥ськоњ державноњ адм≥н≥страц≥й, у раз≥ делегуванн¤ њм таких повноважень в≥дпов≥дними радами, дозв≥л на буд≥вництво об'Їкта м≥стобудуванн¤ (дал≥ - дозв≥л на буд≥вництво).

‘≥зичн≥ та юридичн≥ особи, за≥нтересован≥ в зд≥йсненн≥ буд≥вництва об'Їкт≥в м≥стобудуванн¤, подають письмову за¤ву про наданн¤ дозволу на буд≥вництво до виконавчого органу в≥дпов≥дноњ ради або  ињвськоњ чи —евастопольськоњ м≥ськоњ державноњ адм≥н≥страц≥њ.

ƒо за¤ви додаЇтьс¤ документ, що засв≥дчуЇ право власност≥ чи користуванн¤ земельною д≥л¤нкою, або документ про згоду власника земельноњ д≥л¤нки на забудову ц≥Їњ д≥л¤нки. ѕерел≥к ≥нших документ≥в та матер≥ал≥в, необх≥дних дл¤ отриманн¤ дозволу на буд≥вництво, ¤к≥ додаютьс¤ до письмовоњ за¤ви, пор¤док њх розгл¤ду визначаютьс¤ рег≥ональними правилами забудови.

” раз≥ прийн¤тт¤ с≥льською, селищною чи м≥ською радою р≥шенн¤ про наданн¤ земельноњ д≥л¤нки ≥з земель державноњ чи комунальноњ власност≥ дл¤ розм≥щенн¤ об'Їкта м≥стобудуванн¤ в пор¤дку, визначеному земельним законодавством, зазначене р≥шенн¤ одночасно Ї дозволом на буд≥вництво цього об'Їкта.

ƒозв≥л на буд≥вництво даЇ право замовникам на отриманн¤ вих≥дних даних на проектуванн¤, зд≥йсненн¤ проектно-вишукувальних роб≥т та отриманн¤ дозволу на виконанн¤ буд≥вельних роб≥т у пор¤дку, визначеному цим «аконом.

ƒозв≥л на буд≥вництво надаЇтьс¤ на п≥дстав≥ комплексного висновку щодо в≥дпов≥дност≥ запропонованого буд≥вництва м≥стобуд≥вн≥й документац≥њ, державним буд≥вельним нормам, м≥сцевим правилам забудови (дал≥ - комплексний висновок).

ѕор¤док отриманн¤ дозволу на буд≥вництво тимчасових споруд та розм≥щенн¤ реклами визначаЇтьс¤ м≥сцевими правилами забудови в≥дпов≥дно до закону.

 омплексний висновок ≥ проект р≥шенн¤ про дозв≥л на буд≥вництво готуютьс¤ спец≥ально уповноваженим органом з питань м≥стобудуванн¤ та арх≥тектури прот¤гом м≥с¤ц¤ в≥д дн¤ зверненн¤ за≥нтересованоњ особи. ” випадках, передбачених рег≥ональними або м≥сцевими правилами забудови, комплексний висновок готуЇтьс¤ з урахуванн¤м висновк≥в в≥дпов≥дних землевпор¤дних, природоохоронних, сан≥тарних та ≥нших орган≥в виконавчоњ влади або орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ в≥дпов≥дно до њх повноважень. —воњ висновки зазначен≥ органи надають прот¤гом двох тижн≥в в≥д дн¤ зверненн¤ спец≥ально уповноваженому органу з питань м≥стобудуванн¤ та арх≥тектури.

” раз≥ наданн¤ негативного комплексного висновку за≥нтересованим особам також надаютьс¤ роз'¤сненн¤ та в≥дпов≥дн≥ рекомендац≥њ. –оз'¤сненн¤ та рекомендац≥њ надаютьс¤ в письмов≥й форм≥ прот¤гом одного м≥с¤ц¤ в≥д дн¤ зверненн¤.

ѕри наданн≥ дозволу на буд≥вництво органам виконавчоњ влади та органам м≥сцевого самовр¤дуванн¤ заборон¤Їтьс¤ вимагати в≥д за¤вника документи, не передбачен≥ рег≥ональними та м≥сцевими правилами забудови та цим «аконом.

” раз≥ необх≥дност≥ спец≥ально уповноважен≥ органи з питань м≥стобудуванн¤ та арх≥тектури мають право залучати до п≥дготовки комплексного висновку ≥нш≥ органи виконавчоњ влади.

ƒозв≥л на буд≥вництво об'Їкта м≥стобудуванн¤ надаЇтьс¤ за¤внику прот¤гом двох м≥с¤ц≥в з дн¤ поданн¤ за¤ви.

ƒозв≥л на буд≥вництво об'Їкта м≥стобудуванн¤ не Ї документом, що засв≥дчуЇ право власност≥ чи право користуванн¤ (оренди) земельними д≥л¤нками.

ƒозв≥л на буд≥вництво об'Їкта м≥стобудуванн¤ не даЇ права на початок виконанн¤ буд≥вельних роб≥т без одержанн¤ в≥дпов≥дного дозволу м≥сцевоњ ≥нспекц≥њ державного арх≥тектурно-буд≥вельного контролю.

” раз≥, ¤кщо ф≥зична або юридична особа не розпочала буд≥вельн≥ роботи прот¤гом двох рок≥в в≥д дн¤ отриманн¤ дозволу на буд≥вництво об'Їкта м≥стобудуванн¤, цей дозв≥л втрачаЇ чинн≥сть. ѕоновленн¤ дозволу в≥дбуваЇтьс¤ в такому ж пор¤дку, ¤к ≥ його наданн¤.

—татт¤ 25. «д≥йсненн¤ комплексноњ забудови територ≥њ

 омплексна забудова територ≥њ Ї засобом забезпеченн¤ громадських та приватних ≥нтерес≥в, спр¤мованих на попереднЇ проведенн¤ ≥нженерноњ п≥дготовки, спорудженн¤ зовн≥шн≥х ≥нженерно-транспортних мереж, об'Їкт≥в соц≥альноњ сфери, жилих будинк≥в, благоустрою територ≥њ, ≥нших об'Їкт≥в м≥стобудуванн¤.  омплексна забудова територ≥њ забезпечуЇтьс¤ одним або к≥лькома забудовниками.

–≥шенн¤ щодо орган≥зац≥њ комплексноњ забудови територ≥њ у визначених межах приймаютьс¤ в≥дпов≥дними м≥сцевими радами на п≥дстав≥ техн≥ко-економ≥чних та м≥стобуд≥вних обгрунтувань.

‘ункц≥њ замовника на буд≥вництво виконавчий орган в≥дпов≥дноњ ради,  ињвська та —евастопольська м≥ськ≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ, у раз≥ делегуванн¤ њм таких повноважень в≥дпов≥дними радами, виконують безпосередньо або делегують њх на конкурсн≥й основ≥ генеральн≥й буд≥вельн≥й орган≥зац≥њ (п≥др¤дн≥й орган≥зац≥њ) у пор¤дку, встановленому законодавством.

–≥шенн¤ орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ щодо орган≥зац≥њ комплексноњ забудови територ≥њ дл¤ розташуванн¤ об'Їкт≥в м≥стобудуванн¤ загальнодержавного значенн¤ (морських порт≥в, аеропорт≥в, терм≥нал≥в, комплекс≥в забезпеченн¤ виконанн¤ владних функц≥й тощо) приймаютьс¤ з урахуванн¤м техн≥ко-економ≥чних обгрунтувань, затверджених  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

ƒозв≥л на буд≥вництво об'Їкта м≥стобудуванн¤, ¤кий був наданий замовнику до прийн¤тт¤ р≥шенн¤ про орган≥зац≥ю комплексноњ забудови в межах визначеноњ територ≥њ, може бути скасовано або зм≥нено лише за згодою замовника органом, ¤кий надавав дозв≥л.

–озм≥р кошт≥в ≥нвестор≥в, що залучаютьс¤ на пайових засадах дл¤ упор¤дкуванн¤ територ≥њ комплексноњ забудови, визначаЇтьс¤ договорами м≥ж замовником та ≥нвестором на п≥дстав≥ проектноњ документац≥њ.

ћайнов≥ права на збудован≥ об'Їкти м≥стобудуванн¤ визначаютьс¤ договорами м≥ж замовником та ≥нвестором у встановленому законом пор¤дку.

–егулюванн¤ земельних в≥дносин при комплексн≥й забудов≥ зд≥йснюЇтьс¤ в≥дпов≥дно до земельного законодавства.

ѕроектуванн¤, буд≥вництво, прийманн¤ в експлуатац≥ю зак≥нчених буд≥вництвом окремих будинк≥в ≥ споруд на територ≥њ комплексноњ забудови зд≥йснюютьс¤ в≥дпов≥дно до укладених договор≥в м≥ж замовником та ≥нвестором у пор¤дку, встановленому законодавством.

—татт¤ 26. ƒотриманн¤ рег≥ональних та м≥сцевих правил забудови

ƒл¤ забезпеченн¤ дотриманн¤ вимог законодавства, а також рег≥ональних та м≥сцевих правил забудови, державних стандарт≥в, норм ≥ правил, м≥стобуд≥вноњ документац≥њ ф≥зичним та юридичним особам за њх письмовим зверненн¤м надаютьс¤ Їдин≥ умови ≥ обмеженн¤ забудови земельних д≥л¤нок, вих≥дн≥ дан≥ на проектуванн¤ об'Їкт≥в м≥стобудуванн¤ (дал≥ - вих≥дн≥ дан≥).

” раз≥ в≥дсутност≥ м≥сцевих правил забудови дл¤ буд≥вництва окремого об'Їкта м≥стобудуванн¤ на територ≥њ кварталу ≥снуючоњ забудови розробл¤Їтьс¤ м≥стобуд≥вне обгрунтуванн¤ розташуванн¤ об'Їкта м≥стобудуванн¤ в цьому квартал≥.

ћ≥стобуд≥вне обгрунтуванн¤ повинно м≥стити текстов≥ та граф≥чн≥ матер≥али, розрахунки щодо можливост≥ розташуванн¤ об'Їкта м≥стобудуванн¤ в квартал≥ та його параметр≥в з урахуванн¤м державних буд≥вельних норм.

¬имоги до складу, зм≥сту ≥ пор¤дку розробленн¤, погодженн¤, ф≥нансуванн¤ та затвердженн¤ м≥стобуд≥вного обгрунтуванн¤ визначаютьс¤ спец≥ально уповноваженим центральним органом виконавчоњ влади з питань арх≥тектури та м≥стобудуванн¤.

‘≥зичн≥ та юридичн≥ особи мають право в≥дпов≥дно до закону одержувати в≥д орган≥в виконавчоњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ ≥нформац≥ю про правовий статус, допустим≥ види забудови та ≥ншого використанн¤ земельних д≥л¤нок, Їдин≥ умови ≥ обмеженн¤ забудови окремоњ земельноњ д≥л¤нки. ¬≥дпов≥дно до отриманоњ ≥нформац≥њ ф≥зичн≥ та юридичн≥ особи мають право виконувати передпроектн≥ роботи (еск≥зн≥, пошуков≥, концептуальн≥).

ќргани виконавчоњ влади та органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤ надають в≥дпов≥дну ≥нформац≥ю прот¤гом одного м≥с¤ц¤ в≥д дати зверненн¤. Ќаданн¤ ≥нформац≥њ про правовий статус, допустим≥ види забудови та ≥ншого використанн¤ земельних д≥л¤нок, Їдин≥ умови ≥ обмеженн¤ забудови окремоњ земельноњ д≥л¤нки зд≥йснюЇтьс¤ без отриманн¤ дозволу на буд≥вництво та згоди власника або користувача зазначеноњ земельноњ д≥л¤нки.

ѕ≥дготовка ≥нформац≥њ зд≥йснюЇтьс¤ п≥дприЇмствами, установами та орган≥зац≥¤ми в пор¤дку, встановленому законодавством.

—татт¤ 27. Ќаданн¤ вих≥дних даних

‘≥зичн≥, юридичн≥ особи, ¤к≥ отримали дозв≥л на буд≥вництво об'Їкта м≥стобудуванн¤, отримують вих≥дн≥ дан≥ на проектуванн¤ цього об'Їкта.

Ќаданн¤ вих≥дних даних ф≥зичним та юридичним особам у повному обс¤з≥ забезпечуЇтьс¤ виконавчими органами в≥дпов≥дних м≥ських рад або в≥дпов≥дними районними державними адм≥н≥страц≥¤ми не п≥зн≥ше н≥ж через два м≥с¤ц≥ п≥сл¤ поданн¤ письмовоњ за¤ви про наданн¤ цих даних у пор¤дку, встановленому  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни, кр≥м випадку, передбаченого частиною сьомою ц≥Їњ статт≥.

ѕогодженн¤ вих≥дних даних у раз≥ необх≥дност≥ з п≥дприЇмствами, установами та орган≥зац≥¤ми, що надають техн≥чн≥ умови, або отриманн¤ додатковоњ ≥нформац≥њ в≥д них зд≥йснюЇтьс¤ спец≥ально уповноваженими органами з питань м≥стобудуванн¤ та арх≥тектури.

ѕ≥дготовка та комплектуванн¤ вих≥дних даних зд≥йснюЇтьс¤ п≥дприЇмствами, установами та орган≥зац≥¤ми в пор¤дку, встановленому законодавством.

¬их≥дними даними можуть визначатис¤ також вимоги до пайовоњ участ≥ замовник≥в на розвиток ≥нженерно-транспортноњ та соц≥альноњ ≥нфраструктури населених пункт≥в. √раничний розм≥р кошт≥в на розвиток в≥дпов≥дноњ ≥нфраструктури та пор¤док його визначенн¤ встановлюютьс¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

ѕерел≥к документ≥в, необх≥дних дл¤ отриманн¤ вих≥дних даних, встановлюЇтьс¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

√ромад¤нам, ¤к≥ Ї власниками (користувачами) земельних д≥л¤нок у селах, селищах та м≥стах районного значенн¤, спец≥ально уповноважений орган з питань м≥стобудуванн¤ та арх≥тектури може надавати буд≥вельний паспорт об'Їкта м≥стобудуванн¤ та погоджувати проектну документац≥ю на буд≥вництво об'Їкта м≥стобудуванн¤ без попереднього наданн¤ арх≥тектурно-планувального завданн¤ та техн≥чних умов щодо його ≥нженерного забезпеченн¤. ѕерел≥к об'Їкт≥в м≥стобудуванн¤, щодо ¤ких застосовуЇтьс¤ спрощена процедура, а також пор¤док наданн¤ буд≥вельного паспорта встановлюютьс¤ рег≥ональними правилами забудови.

—татт¤ 28. ѕроектна документац≥¤ на буд≥вництво

ѕроектна документац≥¤ на буд≥вництво об'Їкт≥в м≥стобудуванн¤ розробл¤Їтьс¤ зг≥дно з вих≥дними даними на проектуванн¤ з дотриманн¤м вимог державних стандарт≥в, норм ≥ правил, рег≥ональних ≥ м≥сцевих правил забудови та затверджуЇтьс¤ замовником в установленому законом пор¤дку.

ѕор¤док розробленн¤ ≥ затвердженн¤ проектноњ документац≥њ на буд≥вництво об'Їкт≥в м≥стобудуванн¤ встановлюЇтьс¤ спец≥ально уповноваженим центральним органом виконавчоњ влади з питань арх≥тектури та м≥стобудуванн¤.

” випадках, передбачених законодавством, розробленн¤ проектноњ документац≥њ зд≥йснюЇтьс¤ на конкурсн≥й основ≥.

—татт¤ 29. ƒозв≥л на виконанн¤ буд≥вельних роб≥т

ƒозв≥л на виконанн¤ буд≥вельних роб≥т - це документ, що засв≥дчуЇ право забудовника та п≥др¤дника на виконанн¤ буд≥вельних роб≥т, п≥дключенн¤ об'Їкта буд≥вництва до ≥нженерних мереж та споруд, видачу ордер≥в на проведенн¤ земл¤них роб≥т.

ƒозв≥л на виконанн¤ буд≥вельних роб≥т надаЇтьс¤ ≥нспекц≥¤ми державного арх≥тектурно-буд≥вельного контролю, ¤к≥ ведуть реЇстр наданих дозвол≥в.

ƒозв≥л на виконанн¤ буд≥вельних роб≥т надаЇтьс¤ на п≥дстав≥:

” раз≥ зд≥йсненн¤ реконструкц≥њ, реставрац≥њ, кап≥тального ремонту об'Їкт≥в м≥стобудуванн¤ дл¤ отриманн¤ дозволу на виконанн¤ зазначених роб≥т додаЇтьс¤ коп≥¤ документа, що посв≥дчуЇ право власност≥ на будинок чи споруду, або письмовоњ згоди його власника на проведенн¤ зазначених роб≥т.

¬идача та реЇстрац≥¤ дозволу на виконанн¤ буд≥вельних роб≥т зд≥йснюЇтьс¤ прот¤гом одного м≥с¤ц¤ з дн¤ поданн¤ за¤ви.

” раз≥ в≥дмови у видач≥ дозволу на виконанн¤ буд≥вельних роб≥т за¤внику надаютьс¤ роз'¤сненн¤ щодо нев≥дпов≥дност≥ поданих документ≥в вимогам законодавства. –оз'¤сненн¤ надаютьс¤ у письмов≥й форм≥ прот¤гом одного м≥с¤ц¤ з дн¤ зверненн¤.

¬≥дмову наданн¤ дозволу на виконанн¤ буд≥вельних роб≥т може бути оскаржено до суду в установленому законом пор¤дку.

ѕерел≥к буд≥вельних роб≥т, на виконанн¤ ¤ких не вимагаЇтьс¤ дозв≥л, визначаЇтьс¤ спец≥ально уповноваженим центральним органом виконавчоњ влади з питань арх≥тектури та м≥стобудуванн¤.

” раз≥, ¤кщо право на буд≥вництво об'Їкта м≥стобудуванн¤ передано ≥ншому замовнику або зм≥нено буд≥вельну орган≥зац≥ю (п≥др¤дчика), дозв≥л на виконанн¤ буд≥вельних роб≥т п≥дл¤гаЇ перереЇстрац≥њ.

«д≥йсненн¤ буд≥вельних роб≥т на об'Їктах м≥стобудуванн¤ без дозволу на виконанн¤ буд≥вельних роб≥т або його перереЇстрац≥њ, а також зд≥йсненн¤ не зазначених у дозвол≥ буд≥вельних роб≥т вважаЇтьс¤ самов≥льним буд≥вництвом ≥ т¤гне за собою в≥дпов≥дальн≥сть зг≥дно з законодавством.

≤нформац≥¤ про дозв≥л на виконанн¤ буд≥вельних роб≥т, а також в≥домост≥ про замовника та п≥др¤дчик≥в буд≥вельних роб≥т надаютьс¤ на в≥дпов≥дному стенд≥, ¤кий встановлюЇтьс¤ на буд≥вельному майданчику в доступному дл¤ огл¤ду м≥сц≥.

—татт¤ 32. ¬≥дпов≥дальн≥сть за порушенн¤ законодавства п≥д час плануванн¤, забудови та ≥ншого використанн¤ територ≥й

ќсоби, винн≥ в:

«аконами може бути встановлена в≥дпов≥дальн≥сть ≥ за ≥нш≥ види правопорушень п≥д час плануванн¤, забудови та ≥ншого використанн¤ територ≥й.

ѕрезидент ”крањни Ћ. ”„ћј

м.  ињв, 20 кв≥тн¤ 2000 року

N 1699-III

 


  Rambler's Top100

Hosted by uCoz